Op naar Sri Lanka - Reisverslag uit Digana, Sri Lanka van Lotte Brink - WaarBenJij.nu Op naar Sri Lanka - Reisverslag uit Digana, Sri Lanka van Lotte Brink - WaarBenJij.nu

Op naar Sri Lanka

Door: Lotte Brink

Blijf op de hoogte en volg Lotte

26 Augustus 2013 | Sri Lanka, Digana

Zondag 25 augustus was het dan zover. Om 05.45 uur ging de wekker en moest ik mij gaan klaarmaken om, om 07.00 uur naar Schiphol te vertrekken. Mijn tante was samen met mijn twee neefjes ook om 07.00 uur bij ons, omdat ze mij graag uit wilde zwaaien,wat ik echt heel erg leuk vond! Toen we op Schiphol waren hebben we meteen ingecheckt en zijn daarna nog wat gaan drinken. Voor ik het wist was het al tijd om richting de douane te gaan. Het afscheid nemen was zwaarder dan ik had verwacht. Het is best wel een raar idee dat je afscheid neemt van je familie, terwijl je weet dat je ze vijf maanden niet gaat zien. Toen ik bezig was met afscheid nemen kwam er nog een hele leuke verrassing aanlopen! Het Panel, van de studentenvereniging waar ik in zit, was helemaal vanuit Zwolle (en omstreken) gekomen om mij uit te zwaaien! Ik had het echt totaal niet verwacht en vond het super leuk! Bleek later dat Femke (mijn zusje) in het complot zat en hun de hele tijd op de hoogte had gehouden waar we waren enz. Echt heel leuk! Nadat ik weer opnieuw van iedereen afscheid had genomen was het toch echt tijd om de douane door te gaan.

De reis verliep best goed. We moesten van Schiphol naar Abu Dhabi, in Abu Dhabi overstappen en van daaruit door naar Colombo in Sri Lanka. In het vliegtuig werden we goed verzorgd. We kregen allemaal eten en drinken en we hadden zo’n scherm voor ons hangen waar je spelletjes op kunt spelen en films op kunt kijken. Op zich was de reis van Schiphol naar Abu Dhabi snel voorbij. In Abu Dhabi aangekomen moest ik wel even wennen aan wat er allemaal liep. Natuurlijk allemaal buitenlandse mensen en heel veel vrouwen droegen een boerka. Persoonlijk vind ik zo’n boerka (een beetje) angstaanjagend. Verder werden we door iedereen aangestaard en nagekeken. Ik voelde me op en top toerist! Vervolgens wilden we wat gaan eten en zijn we bij de Mac Donalds beland en hebben we heerlijk gegeten. Daarna was het alweer tijd om naar het vliegtuig te gaan die ons naar Colombo zou brengen.

Toen we eenmaal geland waren in Colombo hadden we 20 minuten vertraging. Daarna moesten we door naar de immigration om dingen te doen en toen die dingen gedaan waren mochten we naar de bagageband. Die bagageband vond ik maar zenuwslopend. Het duurde maar en het duurde maar, maar uiteindelijk kwam onze bagage (als één van de laatste) op de band. Nu konden we eindelijk door naar de aankomsthal om onze chauffeur te zoeken die, met een bordje met onze namen, op ons stond te wachten. We hadden hem snel gevonden en liepen naar buiten. Buiten aangekomen werden we door iedereen heel erg aangestaard. Heel veel mensen bleven maar kijken, ik voelde me net een attractie. Na enige tijd zaten we met koffers en wel in onze taxi en kon ik me heel erg gaan verbazen over het verkeer in Sri Lanka.

In Sri Lanka is het heel normaal dat:
- Bussen en vrachtwagens de personenauto’s inhalen.
- Je in gaat halen in een bocht, terwijl je niet kan zien wat er aankomt.
- De fietsers overal en nergens fietsen zonder licht.
- Je een waslijn over de weg spant, om je was te gaan drogen.
- Je een auto in gaat halen, terwijl er gewoon een auto op je afkomt.
- Je van een tweebaanse autoweg, gewoon even een driebaanse maakt.
- Je de meeste tijd in het midden van de weg rijd.

Ik vond dat onze chauffeur het goed deed. Je zag dat hij zich inhield om ons niet helemaal een hartverzakking te bezorgen. Na een 4 uur durende reis, waren we dan eindelijk aangekomen op de stageplaats Home of Hope. Hier werden we heel goed ontvangen door Sharmini. Sharmini is de ‘moeder’ van het hele kindertehuis. Zij is samen met haar man Alfi de baas. We kregen een lekker ontbijtje voorgeschoteld en hebben even gezellig gekletst. Hierna zijn we toch maar ons bed op gaan zoeken, want al met al waren we al ruim 24 uur wakker en dus bek af. Nu is het onderhand 18.35 uur lokale tijd, dus we gaan maar eens kijken wat we gaan eten.

Morgen gaan we anderhalve week reizen door Sri Lanka en heb ik mijn laptop dus niet bij mij. Over ongeveer twee weken kunnen jullie dus weer een berichtje van mij verwachten met al mijn avonturen :).

  • 26 Augustus 2013 - 15:17

    Hans Schouten:

    Hier herken ik veel van ,beleef het allemaal goed,om nooit te vergeten!hoor graag meer van je groet! Hans

  • 26 Augustus 2013 - 15:27

    Loes:

    Lot, goed te lezen dat je veilig bent aangekomen. Geniet van al je eerste indrukken en een fijne vakantie gewenst! Kus

  • 26 Augustus 2013 - 16:53

    Wendy Admiraal:

    Hey Lotte,

    Leuk om je verhaal te lezen nu je in Ski Lanka bent.

    Succes voor de komende 5 maanden.

  • 26 Augustus 2013 - 16:56

    Hedwig:

    Hoi Lotte,
    Blij dat je goed aangekomen bent, en geniet er maar van.

  • 26 Augustus 2013 - 16:56

    Hedwig:

    Hoi Lotte,
    Blij dat je goed aangekomen bent, en geniet er maar van.

  • 26 Augustus 2013 - 17:05

    Elly:

    hallo Lotte,
    Als je dit leest heb je vast een fantastische reis achter de rug. We zijn benieuwd naar je ervaringen,
    Elly en Mart

  • 26 Augustus 2013 - 17:20

    Anne:

    Hee Lotte,

    Wat leuk om dit te lezen!!
    Heel veel succes en plezier!
    Vergeet niet te genieten!!!

    Anne

  • 29 Augustus 2013 - 22:08

    Maaike:

    Leuk om zo je avonturen te lezen!!! Blijf je zeker volgen!! Succces en geniet van alles

  • 01 September 2013 - 11:40

    Astrid:

    Hey Lotte,
    Mooi verhaal heb je opgeschreven en ook voor ons heel herkenbaar. Is hier in Nederland gewoon ondenkbaar. Geniet bovenal van alles en schrijf veel op kan je het later in alle rust weer terug lezen. Ben weer benieuwd naar je volgende verhaal.
    Groetjes Astrid

  • 02 September 2013 - 10:59

    Ben En Vera:

    Een goed begin wij lezen met plezier jouw verhaal

  • 04 September 2013 - 15:42

    Gemma:

    Hallo Lotte,
    je hebt het mooi verwoord, wat zal je een indrukken opdoen,
    groetjes Gemma en Hans

  • 04 September 2013 - 16:00

    Marieke :

    Hoi Lotte

    Nu ben ik een collega van je moeder.
    Ik heb je verhaal net gelezen maar ik heb gegierd van het lachen hoe je het verkeer beschrijft.
    Doodeng natuurlijk maar je schrijft hilarisch!!!
    Ik blijf je volgen en maak nu gelijk 25 eu naar je reknr over.Heel veel succes met alles.
    Over een paar maanden zit ik een paar landjes verderop,Thailand!Maar op vakantie hoor,dus ik ben
    lang niet zo goed bezig als jij!!

    Groeten Marieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Actief sinds 23 Juni 2013
Verslag gelezen: 1118
Totaal aantal bezoekers 20429

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2013 - 20 Januari 2014

Home of Hope Sri Lanka

23 Juni 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: